From c426170dabfde8b73729bb8181e506f12612e615 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?=C5=A0imon=20Jajko?= <jajkosim@fit.cvut.cz> Date: Tue, 26 Jan 2021 14:32:49 +0100 Subject: [PATCH] Update Character design - Nudle.adoc --- Character design - Nudle.adoc | 38 ++++++++++++++++++----------------- 1 file changed, 20 insertions(+), 18 deletions(-) diff --git a/Character design - Nudle.adoc b/Character design - Nudle.adoc index bbb3c75..a787e7f 100644 --- a/Character design - Nudle.adoc +++ b/Character design - Nudle.adoc @@ -1,10 +1,14 @@ = Character Design - Nudle -* ProstĹ™edĂ: Náš pĹ™ĂbÄ›h se odehrává v dobách vrcholnĂ©ho stĹ™edovÄ›ku v neurÄŤenĂ©m mĂstÄ› (v EvropÄ›? ...) s pĹ™idánĂm Ăşzce regulovanĂ© magie (pĹ™ĂbÄ›h -> Magická Rada), ve kterĂ© je vÄ›tšina populace nezasvÄ›cena, kromÄ› povÄ›r a povĂdaÄŤek. Navenek je tedy svÄ›t podobnĂ˝ našà stĹ™edovÄ›kĂ© historii. -* Dal jsem si tedy za Ăşkol ztvárnit postavy (obleÄŤenĂ, pĹ™ĂslušenstvĂ) s historickou pĹ™esnostĂ v rámci moĹľnostĂ… -* Vzhledem k pohledu a menšĂmu velikostem postav ve hĹ™e jsem se pro identifikaci postav rozhodl primárnÄ› zaměřit na obleÄŤenĂ, kterĂ© majĂ na sobÄ›. + CĂlem bylo HlavnĂ postavy (postavy, kterĂ© vĂ˝raznÄ›ji zasahujĂ do pĹ™ĂbÄ›hu a typicky jsou pojmenovány jen podle jejich povolánĂ) zpracovat tak, aby bylo z obleÄŤenĂ nebo jejich lokace hned poznat, o koho se jedná. +* ProstĹ™edĂ: Náš pĹ™ĂbÄ›h se odehrává v dobách vrcholnĂ©ho stĹ™edovÄ›ku v neurÄŤenĂ©m mĂstÄ› (v EvropÄ›? ...) s pĹ™idánĂm Ăşzce regulovanĂ© magie (pĹ™ĂbÄ›h -> Magická Rada), ve kterĂ© je vÄ›tšina populace nezasvÄ›cena, kromÄ› povÄ›r a povĂdaÄŤek. Navenek je tedy svÄ›t podobnĂ˝ tomu našemu stĹ™edovÄ›kĂ©mu. +* Dal jsem si tedy za Ăşkol ztvárnit postavy (obleÄŤenĂ, pĹ™ĂslušenstvĂ) s historickou pĹ™esnostĂ ( v rámci moĹľnostĂ... ) +* Vzhledem k pohledu kamery a menšĂm velikostem postav ve hĹ™e jsem se pro identifikaci postav rozhodl primárnÄ› zaměřit na obleÄŤenĂ, kterĂ© majĂ na sobÄ›. + CĂlem bylo HlavnĂ postavy (postavy, kterĂ© vĂ˝raznÄ›ji zasahujĂ do pĹ™ĂbÄ›hu a typicky jsou pojmenovány jen podle jejich povolánĂ) zpracovat tak, aby bylo z obleÄŤenĂ nebo jejich lokace hned poznat, o koho se jedná. * Všechny modely jsou vytvoĹ™eny mnou pro tento školnĂ projekt. VĂ˝jimkou je mesh lidskĂ© postavy, jehoĹľ základ jsem pĹ™ed nÄ›jakou dobou nÄ›kde stáhnul a pro tento projekt ještÄ› upravil a animoval. -* Vzhledem k objemu práce a dalšĂch pĹ™edmÄ›tĹŻ jsem nechal otexturovánĂ vÄ›tšiny modelĹŻ aĹľ nakonec (coĹľ je spolu s osvÄ›tlenĂm nejvÄ›tšĂm ÄŤinitelem foto-realistiÄŤnosti objektu) a modely jsou momentálnÄ› tedy tvoĹ™eny pĹ™evážnÄ› pouze barevnĂ˝mi materiály. Proto obrázky postav vypadajĂ tak “ošklivě”... +* Vzhledem k objemu práce a dalšĂm pĹ™edmÄ›tĹŻm jsem nechal otexturovánĂ vÄ›tšiny modelĹŻ aĹľ nakonec (coĹľ je spolu s osvÄ›tlenĂm nejvÄ›tšĂm ÄŤinitelem foto-realistiÄŤnosti objektu) a modely jsou momentálnÄ› tedy tvoĹ™eny pĹ™evážnÄ› pouze barevnĂ˝mi materiály. Proto obrázky postav vypadajĂ tak “ošklivě”... + +* ObecnÄ› jsem se pĹ™i tvorbÄ› insipiroval postavami a kostĂ˝mi z historickĂ˝ch krezeb, living history a reenactment akcemi a v nesposlednĂ Ĺ™adÄ› takĂ© videohrami + +* AÄŤkoliv se o toto historickĂ© obdobĂ zajĂmám, tak nejsem žádnĂ˝ historik a je moĹľnĂ©, Ĺľe jsem do dokumentu napsal nÄ›jakĂ˝ nesmysl, co povaĹľuji za pravdu. UrÄŤitÄ› bych jakoukoliv korekci ocenil :) (_ jajkosim@fit.cvut.cz _) == HlavnĂ postavy @@ -12,7 +16,7 @@ - CĂlem je ztvárnit tyto hlavnĂ postavy tak, aby ve hĹ™e vynikali (vodĂtko pro hráče: interakce s postavou vede k nÄ›jakĂ©mu pokraÄŤovánĂ v pĹ™ĂbÄ›hu/dÄ›ji), ale stále zĹŻstaly vzhledem a obleÄŤenĂm v rámci svĂ©ho povolánĂ a stĹ™edovÄ›kĂ© spoleÄŤenskĂ© tĹ™Ădy. - U kaĹľdĂ© postavy je krátkĂ˝ popis s “tĂ©matem”, kterĂ© postavu nÄ›jak definuje. Následuje sekce s historickĂ˝m obleÄŤenĂm, kterĂ© do tohoto “tĂ©matu” nÄ›jak zapadá nebo ho evokuje. -=== HlavnĂ postava - Detektiv "OhaĹ™" +=== "HlavnĂ postava" - Detektiv "OhaĹ™" image:Assets/Screenshots/char_design/char_main.png[] @@ -31,12 +35,11 @@ image:Assets/Screenshots/char_design/char_beggar.png[] image:Assets/Screenshots/char_design/char_beggar_begging.png[] - Ĺ˝ebrák je jednou z hernĂch postav, která mĹŻĹľe hráči pomoci pĹ™i vyšetĹ™ovánĂ. -- (pĹ™ehnaná) Reprezentace stĹ™edovÄ›kĂ© spoleÄŤenskĂ© “spodiny”. +- Reprezentace stĹ™edovÄ›kĂ© spoleÄŤenskĂ© “spodiny”. - Postava by narozdĂl od ostatnĂch postav mÄ›la v hernĂm svÄ›tÄ› vyniknout právÄ› nedostatkem a stavem obleÄŤenĂ a unikátnĂ animacĂ. - Na sobÄ› má tedy jen to nejobyÄŤejnÄ›jšà obleÄŤenĂ. Košili, pláťenĂ© "šortky" a ÄŤapku -==== TĂ©matickĂ© obleÄŤenĂ - +==== ObleÄŤenĂ ÄŚapka:: - jedna z nejzákladnÄ›jšĂch pokrĂ˝vek hlavy. Jednoduchá lĹená samostatná pokrĂ˝vka hlavy nebo jako spodnĂ vrstva pod jinĂ˝mi pokrĂ˝vkami. === Kapitán (mÄ›stskĂ© posádky) @@ -52,27 +55,26 @@ Zdobená helmice, zbroj:: - znamenĂ statusu a hlavnĂ identifikaÄŤnĂ prvek pos image:Assets/Screenshots/char_design/char_scribe.png[] - V minulosti, kdy byla mnohem vÄ›tšà část populace negramotná, byl pĂsaĹ™/notář legitimnĂ a profesionálnĂ práce. -- OdÄ›vem by byl pĂsaĹ™ nejspĂše k nerozeznánĂ od ostatnĂch typickĂ˝ch měštanĹŻ. -- Filmy a seriály vÄ›tšinou ukazujĂ stĹ™edovÄ›kĂ© obyvatele jen jako pokrytĂ© jednobarevnĂ˝mi zablácenĂ˝mi cáry. Ve skuteÄŤnosti byly barvy dostupnĂ© a relativnÄ› levnĂ©. + -Ceny se odvĂjely hlavnÄ› od mnoĹľstvĂ a kvality látky. PestrobarevnĂ© obleÄŤenĂ tedy nebylo vĹŻbec vyjĂmkou +- OdÄ›vem by byl ale pĂsaĹ™ nejspĂše k nerozeznánĂ od ostatnĂch typickĂ˝ch měštanĹŻ. +- Filmy a seriály vÄ›tšinou ukazujĂ stĹ™edovÄ›kĂ© obyvatele jen jako pokrytĂ© jednobarevnĂ˝mi zablácenĂ˝mi cáry. Ve skuteÄŤnosti byly ale zdá se barvy dostupnĂ© a relativnÄ› levnĂ© a + +ceny se odvĂjely hlavnÄ› od mnoĹľstvĂ a kvality látky. PestrobarevnĂ© obleÄŤenĂ by tedy nebylo vĹŻbec vyjĂmkou. - Z hlediska hry nenĂ postava vzhledem aĹľ tak unikátnĂ, ale je identifikovatelná jako pĂsaĹ™ hlavnÄ› z lokace kde se nacházĂ - v knihovnÄ› na radnici. ==== ObleÄŤenĂ -KápÄ›:: Ikonická a jednoduchá pokrĂ˝vka hlavy a krku. PrimárnÄ› jako praktická ochrana proti elementĹŻm, ale jako se všĂm, se postupnÄ› promnÄ›nĂ i v mĂłdnĂ prvek s rĹŻznĂ˝mi stĹ™ihy a motivy. - +KápÄ›:: Ikonická a jednoduchá pokrĂ˝vka hlavy, krku a ramen. PrimárnÄ› jako praktická ochrana proti elementĹŻm, ale jako se všĂm, se postupnÄ› promnÄ›nĂ i v mĂłdnĂ prvek s rĹŻznĂ˝mi stĹ™ihy a motivy. ÄŚepice:: Dobová mĂłdnĂ ÄŤepice, která se dnes ÄŤasto pouĹľĂvá pĹ™i vyobrazenĂ stĹ™edovÄ›kĂ©ho lovce (asi kvĹŻli popularitÄ› Robina Hooda...). === KnÄ›z image:Assets/Screenshots/char_design/char_priest.png[width="60%"] -- V kaĹľdĂ©m mÄ›stÄ› by se typicky vyskytoval kostel pro kĹ™esĹĄanskou populaci... +- Kostely byly ve stĹ™edovÄ›ku neodmyslytelnou součástĂ obydlenĂ˝ch oblastĂ kĹ™esĹĄanskĂ© populace. - KnÄ›z se pro snadnou identifikaci nacházĂ pĹ™ed kostelem a na sobÄ› má jednoduchou rĂłbu, kápy a rĹŻĹľenec === HostinskĂ˝ image:Assets/Screenshots/char_design/char_innkeeper.png[] --tbd +- tbd === Starosta image:Assets/Screenshots/char_design/char_mayor.png[] @@ -99,11 +101,11 @@ image:Assets/Screenshots/char_design/npc_guards.png[] ==== TĂ©matickĂ© obleÄŤenĂ/vĂ˝stroj Helmice - “Klobouk” a Bascinet/”Šlap”:: - Co se týče boje na blĂzko, ochrana hlavy je pro kaĹľdĂ©ho absolutnĂ prioritou. Tyto dva pĹ™Ăklady co jsem pouĹľil jsou ikonickĂ© a zdá se, Ĺľe i v historii oblĂbenĂ© -VarkoÄŤ:: - LátkovĂ˝ pĹ™ehoz jehoĹľ účelem je identifikace. V barvách, vzoru a znaky heraldiky šlechtice, do jehoĹľ druĹľiny/posádky voják patĹ™Ă. Tedy nÄ›co jako fotbalovĂ˝ dres. - +VarkoÄŤ:: - LátkovĂ˝ pĹ™ehoz jehoĹľ účelem je identifikace. V barvách, vzoru a znaky heraldiky šlechtice, do jehoĹľ druĹľiny/posádky voják patĹ™Ă. Tedy nÄ›co jako fotbalovĂ˝ dres. Barevná kombinace ve hĹ™e je inspiována heraldikou historickĂ©ho rodu pánĹŻ z LipĂ©... === MěšťanĂ©/měšťanky -image:Assets/Screenshots/char_design/npc_townsmen.png[] +image:Assets/Screenshots/char_design/npc_townsmen.png[width="100%"] + - tbd -- GitLab