From c426170dabfde8b73729bb8181e506f12612e615 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: =?UTF-8?q?=C5=A0imon=20Jajko?= <jajkosim@fit.cvut.cz>
Date: Tue, 26 Jan 2021 14:32:49 +0100
Subject: [PATCH] Update Character design - Nudle.adoc

---
 Character design - Nudle.adoc | 38 ++++++++++++++++++-----------------
 1 file changed, 20 insertions(+), 18 deletions(-)

diff --git a/Character design - Nudle.adoc b/Character design - Nudle.adoc
index bbb3c75..a787e7f 100644
--- a/Character design - Nudle.adoc	
+++ b/Character design - Nudle.adoc	
@@ -1,10 +1,14 @@
 = Character Design - Nudle
 
-* Prostředí: Náš příběh se odehrává v dobách vrcholného středověku v neurčeném místě (v Evropě? ...) s přidáním úzce regulované magie (příběh -> Magická Rada), ve které je většina populace nezasvěcena, kromě pověr a povídaček. Navenek je tedy svět podobný naší středověké historii.
-* Dal jsem si tedy za úkol ztvárnit postavy (oblečení, příslušenství) s historickou přesností v rámci možností…
-* Vzhledem k pohledu a menšímu velikostem postav ve hře jsem se pro identifikaci postav rozhodl primárně zaměřit na oblečení, které mají na sobě. + Cílem bylo Hlavní postavy (postavy, které výrazněji zasahují do příběhu a typicky jsou pojmenovány jen podle jejich povolání) zpracovat tak, aby bylo z oblečení nebo jejich lokace hned poznat, o koho se jedná. 
+* Prostředí: Náš příběh se odehrává v dobách vrcholného středověku v neurčeném místě (v Evropě? ...) s přidáním úzce regulované magie (příběh -> Magická Rada), ve které je většina populace nezasvěcena, kromě pověr a povídaček. Navenek je tedy svět podobný tomu našemu středověkému.
+* Dal jsem si tedy za úkol ztvárnit postavy (oblečení, příslušenství) s historickou přesností ( v rámci možností... )
+* Vzhledem k pohledu kamery a menším velikostem postav ve hře jsem se pro identifikaci postav rozhodl primárně zaměřit na oblečení, které mají na sobě. + Cílem bylo Hlavní postavy (postavy, které výrazněji zasahují do příběhu a typicky jsou pojmenovány jen podle jejich povolání) zpracovat tak, aby bylo z oblečení nebo jejich lokace hned poznat, o koho se jedná. 
 * Všechny modely jsou vytvořeny mnou pro tento školní projekt. Výjimkou je mesh lidské postavy, jehož základ jsem před nějakou dobou někde stáhnul a pro tento projekt ještě upravil a animoval.
-* Vzhledem k objemu práce a dalších předmětů jsem nechal otexturování většiny modelů až nakonec (což je spolu s osvětlením největším činitelem foto-realističnosti objektu) a modely jsou momentálně tedy tvořeny převážně pouze barevnými materiály. Proto obrázky postav vypadají tak “ošklivě”...
+* Vzhledem k objemu práce a dalším předmětům jsem nechal otexturování většiny modelů až nakonec (což je spolu s osvětlením největším činitelem foto-realističnosti objektu) a modely jsou momentálně tedy tvořeny převážně pouze barevnými materiály. Proto obrázky postav vypadají tak “ošklivě”...
+
+* Obecně jsem se při tvorbě insipiroval postavami a kostými z historických krezeb, living history a reenactment akcemi a v nesposlední řadě také videohrami
+
+* Ačkoliv se o toto historické období zajímám, tak nejsem žádný historik a je možné, že jsem do dokumentu napsal nějaký nesmysl, co považuji za pravdu. Určitě bych jakoukoliv korekci ocenil :) (_ jajkosim@fit.cvut.cz _)
 
 == HlavnĂ­ postavy
 
@@ -12,7 +16,7 @@
 - Cílem je ztvárnit tyto hlavní postavy tak, aby ve hře vynikali (vodítko pro hráče: interakce s postavou vede k nějakému pokračování v příběhu/ději), ale stále zůstaly vzhledem a oblečením v rámci svého povolání a středověké společenské třídy.
 - U každé postavy je krátký popis s “tématem”, které postavu nějak definuje. Následuje sekce s historickým oblečením, které do tohoto “tématu” nějak zapadá nebo ho evokuje.
 
-=== HlavnĂ­ postava - Detektiv "OhaĹ™"
+=== "HlavnĂ­ postava" - Detektiv "OhaĹ™"
 
 image:Assets/Screenshots/char_design/char_main.png[]
 
@@ -31,12 +35,11 @@ image:Assets/Screenshots/char_design/char_beggar.png[]
 image:Assets/Screenshots/char_design/char_beggar_begging.png[]
 
 - Žebrák je jednou z herních postav, která může hráči pomoci při vyšetřování.
-- (přehnaná) Reprezentace středověké společenské “spodiny”.
+- Reprezentace středověké společenské “spodiny”.
 - Postava by narozdíl od ostatních postav měla v herním světě vyniknout právě nedostatkem a stavem oblečení a unikátní animací.
 - Na sobě má tedy jen to nejobyčejnější oblečení. Košili, pláťené "šortky" a čapku
 
-==== Tématické oblečení
-
+==== ObleÄŤenĂ­
 Čapka:: - jedna z nejzákladnějších pokrývek hlavy. Jednoduchá lňená samostatná pokrývka hlavy nebo jako spodní vrstva pod jinými pokrývkami.
 
 === Kapitán (městské posádky)
@@ -52,27 +55,26 @@ Zdobená helmice, zbroj:: - znamení statusu a hlavní identifikační prvek pos
 image:Assets/Screenshots/char_design/char_scribe.png[]
 
 - V minulosti, kdy byla mnohem větší část populace negramotná, byl písař/notář legitimní a profesionální práce.
-- Oděvem by byl písař nejspíše k nerozeznání od ostatních typických měštanů.
-- Filmy a seriály většinou ukazují středověké obyvatele jen jako pokryté jednobarevnými zablácenými cáry. Ve skutečnosti byly barvy dostupné a relativně levné. +
-Ceny se odvíjely hlavně od množství a kvality látky. Pestrobarevné oblečení tedy nebylo vůbec vyjímkou
+- Oděvem by byl ale písař nejspíše k nerozeznání od ostatních typických měštanů.
+- Filmy a seriály většinou ukazují středověké obyvatele jen jako pokryté jednobarevnými zablácenými cáry. Ve skutečnosti byly ale zdá se barvy dostupné a relativně levné a +
+ceny se odvíjely hlavně od množství a kvality látky. Pestrobarevné oblečení by tedy nebylo vůbec vyjímkou.
 - Z hlediska hry není postava vzhledem až tak unikátní, ale je identifikovatelná jako písař hlavně z lokace kde se nachází - v knihovně na radnici.
 
 ==== ObleÄŤenĂ­
 
-Kápě:: Ikonická a jednoduchá pokrývka hlavy a krku. Primárně jako praktická ochrana proti elementům, ale jako se vším, se postupně promnění i v módní prvek s různými střihy a motivy.
-
+Kápě:: Ikonická a jednoduchá pokrývka hlavy, krku a ramen. Primárně jako praktická ochrana proti elementům, ale jako se vším, se postupně promnění i v módní prvek s různými střihy a motivy.
 Čepice:: Dobová módní čepice, která se dnes často používá při vyobrazení středověkého lovce (asi kvůli popularitě Robina Hooda...).
 
 === Kněz
 image:Assets/Screenshots/char_design/char_priest.png[width="60%"]
 
-- V každém městě by se typicky vyskytoval kostel pro křesťanskou populaci...
+- Kostely byly ve středověku neodmyslytelnou součástí obydlených oblastí křesťanské populace.
 - Kněz se pro snadnou identifikaci nachází před kostelem a na sobě má jednoduchou róbu, kápy a růženec
 
 === HostinskĂ˝
 image:Assets/Screenshots/char_design/char_innkeeper.png[]
 
--tbd
+- tbd 
 
 === Starosta
 image:Assets/Screenshots/char_design/char_mayor.png[]
@@ -99,11 +101,11 @@ image:Assets/Screenshots/char_design/npc_guards.png[]
 ==== Tématické oblečení/výstroj
 
 Helmice - “Klobouk” a Bascinet/”Šlap”:: - Co se týče boje na blízko, ochrana hlavy je pro každého absolutní prioritou. Tyto dva příklady co jsem použil jsou ikonické a zdá se, že i v historii oblíbené
-Varkoč:: - Látkový přehoz jehož účelem je identifikace. V barvách, vzoru a znaky heraldiky šlechtice, do jehož družiny/posádky voják patří. Tedy něco jako fotbalový dres. 
-
+Varkoč:: - Látkový přehoz jehož účelem je identifikace. V barvách, vzoru a znaky heraldiky šlechtice, do jehož družiny/posádky voják patří. Tedy něco jako fotbalový dres. Barevná kombinace ve hře je inspiována heraldikou historického rodu pánů z Lipé... 
 
 
 === Měšťané/měšťanky
-image:Assets/Screenshots/char_design/npc_townsmen.png[]
+image:Assets/Screenshots/char_design/npc_townsmen.png[width="100%"]
+
 - tbd
 
-- 
GitLab