-
Sofiia Prykhach authoredSofiia Prykhach authored
MVT. Fractal generated terrain in Unity
Autor: Sofiia Prykhach (prykhsof)
Diamond Square Algorithm je algoritmus pro generování výškových map v počítačových hrách a grafice. Algoritmus funguje tak, že nejprve inicializuje výškovou mapu s náhodnými hodnotami v rozích a poté opakovaně aplikuje diamond a square kroky, přičemž průměruje hodnoty sousedy a přidává náhodný šum. Tímto způsobem se postupně vytváří detailnější a realističtější výšková mapa.
Tento kód používá Diamond Square Algorithm v Unity pro generaci objektu s názvem "mountain". Uživatel může nastavit parametry požadované výšky (height), velikosti generovaného pole(size) a počtu bodů (divisions). Tím umožňuje uživateli přizpůsobit výsledný vzhled krajiny jeho potřebám a představám. Kód byl napsán v jazyce C#.
Použili jsme textury, které byly zapůjčeny z bezplatného dodatečného balíčku Terrain Sample Assets v Unity. Všechny soubory projektu, které jsou používány v Unity, jsou uloženy v komprimovaném formátu diamond_square_landscape.zip. Hlavní kód je uloženy v Git repozitáři pod názvem DiamondSquare.cs.
Toto zdvojení kódu v Git repozitáři umožňuje snadno a rychle přistupovat k potřebným informacím v kodu pro hodnocení semestrálky.