Newer
Older
* Prostředí: Náš příběh se odehrává v dobách vrcholného středověku v neurčeném místě (v Evropě? ...) s přidáním úzce regulované magie (příběh -> Magická Rada), ve které je většina populace nezasvěcena, kromě pověr a povídaček. Navenek je tedy svět podobný tomu našemu středověkému.
* Dal jsem si tedy za úkol ztvárnit postavy (oblečení, příslušenství) s historickou přesností ( v rámci možností... )
* Vzhledem k pohledu kamery a menším velikostem postav ve hře jsem se pro identifikaci postav rozhodl primárně zaměřit na oblečení, které mají na sobě. + Cílem bylo Hlavní postavy (postavy, které výrazněji zasahují do příběhu a typicky jsou pojmenovány jen podle jejich povolání) zpracovat tak, aby bylo z oblečení nebo jejich lokace hned poznat, o koho se jedná.
* Všechny modely jsou vytvořeny mnou pro tento školní projekt. Výjimkou je mesh lidské postavy, jehož základ jsem před nějakou dobou někde stáhnul a pro tento projekt ještě upravil a animoval.
* Vzhledem k objemu práce a dalším předmětům jsem nechal otexturování většiny modelů až nakonec (což je spolu s osvětlením největším činitelem foto-realističnosti objektu) a modely jsou momentálně tedy tvořeny převážně pouze barevnými materiály. Proto obrázky postav vypadají tak “ošklivě”...
* Obecně jsem se při tvorbě insipiroval postavami a kostými z historických krezeb, living history a reenactment akcemi a v nesposlední řadě také videohrami
* Ačkoliv se o toto historické období zajímám, tak nejsem žádný historik a je možné, že jsem do dokumentu napsal nějaký nesmysl, co považuji za pravdu. Určitě bych jakoukoliv korekci ocenil :) (_ jajkosim@fit.cvut.cz _)
== Hlavní postavy
- Postavy, pomocí kterých dokáže hráč získat informace, které mu pomohou/potřebuje v příběhu
- Cílem je ztvárnit tyto hlavní postavy tak, aby ve hře vynikali (vodítko pro hráče: interakce s postavou vede k nějakému pokračování v příběhu/ději), ale stále zůstaly vzhledem a oblečením v rámci svého povolání a středověké společenské třídy.
- U každé postavy je krátký popis s “tématem”, které postavu nějak definuje. Následuje sekce s historickým oblečením, které do tohoto “tématu” nějak zapadá nebo ho evokuje.
=== "Hlavní postava" - Detektiv "Ohař"
image:Assets/Screenshots/char_design/char_main.png[]
- Agent Magické Rady. *Ohař* - protože podobně jako lovecký pes, dokáže “vyčmuchat”-vysledovat magickou stopu. Moje interpretace je taková, že se jedná o staršího zkušeného agenta Rady, který má díky věku a zkušenostem vyvinutý smysl pro odhalení magie a stop jejího používání.
- Vzhledem ke svému povolání (detektiv) často cestuje mezi místy podezření na “nelegální” použití magie a zkoumá, jestli je za incidentem někdo z populace ovládající magii.
- Od středověkých autorit nezasvěcených do magie nemá žádnou podporu, na případy je tedy sám. To reflektuje jeho vzhled: Kvalitní, ale nevyzývavé oblečení, boty, čepice a plášť vhodné na cesty. Je tedy inkognito
- Ačkoliv má “obyčejný” vzhled, ve hře by měl být snadno identifikovatelný podle unikátní čepice a pláště. Detaily o oblečení níže.
==== Tématické oblečení
Tunika:: - Ekvivalent moderní mikiny/trička. Typicky vlněná nebo lněná. Nejčastější oblečení vrchního těla většiny společenských tříd. Tedy naprosto univerzální a nijak nevyniká.
Čepice:: - Ve hře unikátní čepice inspirovaná čepicemi z ~18-19.století, které zase inspirovali postavy "Lovců čarodějnic" v médiích a třeba i ve fantasy světě Warhammeru. Primárním účelem je jednoznačná identifikace hlavní postavy. Co se týče účelu v herním světě, tématem postavy je časté cestování, na které se pokrývka hlavy jako tato určitě hodí.
Boty a plášť:: - Další specifické oblečení, které odpovídá tématu cestování.
=== Žebrák
image:Assets/Screenshots/char_design/char_beggar.png[width="35%"]
image:Assets/Screenshots/char_design/char_beggar_begging.png[]
- Žebrák je jednou z herních postav, která může hráči pomoci při vyšetřování.
- Reprezentace středověké společenské “spodiny”.
- Postava by narozdíl od ostatních postav měla v herním světě vyniknout právě nedostatkem a stavem oblečení a unikátní animací.
- Na sobě má tedy jen to nejobyčejnější oblečení. Košili, pláťené "šortky" a čapku
Čapka:: - jedna z nejzákladnějších pokrývek hlavy. Jednoduchá lňená samostatná pokrývka hlavy nebo jako spodní vrstva pod jinými pokrývkami.
=== Kapitán (městské posádky)
image:Assets/Screenshots/char_design/char_captain.png[]
- Velitel posádky. Majetnější osoba vyššího společenského statusu, který ukazuje spořádaným vzhledem a zdobenou a kvalitní zbrojí.
- Ve hře by měl být snadno identifikovatelný jako vrchní osoba posádky jeho vzhledem, zbrojí, unikátní zdobenou helmicí a pláštěm
==== Výstroj
Zdobená helmice, zbroj:: - znamení statusu a hlavní identifikační prvek postavy ve hře. Helmice je zdobená varianta historicky oblíbené helmy typu Bascinet.
=== Písař
image:Assets/Screenshots/char_design/char_scribe.png[]
- V minulosti, kdy byla mnohem větší část populace negramotná, byl písař/notář legitimní a profesionální práce.
- Oděvem by byl ale písař nejspíše k nerozeznání od ostatních typických měštanů.
- Filmy a seriály většinou ukazují středověké obyvatele jen jako pokryté jednobarevnými zablácenými cáry. Ve skutečnosti byly ale zdá se barvy dostupné a relativně levné a +
ceny se odvíjely hlavně od množství a kvality látky. Pestrobarevné oblečení by tedy nebylo vůbec vyjímkou.
- Z hlediska hry není postava vzhledem až tak unikátní, ale je identifikovatelná jako písař hlavně z lokace kde se nachází - v knihovně na radnici.
Kápě:: Ikonická a jednoduchá pokrývka hlavy, krku a ramen. Primárně jako praktická ochrana proti elementům, ale jako se vším, se postupně promnění i v módní prvek s různými střihy a motivy.
Čepice:: Dobová módní čepice, která se dnes často používá při vyobrazení středověkého lovce (asi kvůli popularitě Robina Hooda...).
image:Assets/Screenshots/char_design/char_priest.png[width="60%"]
- Kostely byly ve středověku neodmyslytelnou součástí obydlených oblastí křesťanské populace.
- Kněz se pro snadnou identifikaci nachází před kostelem a na sobě má jednoduchou róbu, kápy a růženec
image:Assets/Screenshots/char_design/char_innkeeper.png[width="30%"]
- Velká část postav je primárně identifikovatelná podle lokace ve hře, kde se nachází. Což u hostinského za pultem platí dvojnásob.
- K tomu je ještě stereotypně trochu obtloustlý. (jakožto hostinský má samozdřejmě přístup k množství potravin)
image:Assets/Screenshots/char_design/char_mayor.png[width="30%"]
- Osoba reprezentující město... Nějaký šlechtic. Jako takového jsem se ho snažil vyobrazit s co nejdráže a nejkomplikovaněji vypadajícím oblečením a příslušenstvím.
==== Oblečení
Chaperon:: Módní pokrývka hlavy. Původně vznikl nošením naruby obrácené a srolované kápě na hlavě, poté už jako účelově vyráběná stylová pokrývka hlavy
=== Mastičkářka/Čarodějnice
image:Assets/Screenshots/char_design/char_witch.png[width="30%"]
- Jedna z příběhově důležitějších postav. Cílem bylo mít unikátní postavu, která ale tématicky nijak moc nevybočuje z řad měšťanů
image:Assets/Screenshots/char_design/char_bard.png[width="30%"]
- Takový hodně fantasy design. Chtěl jsem tuto postavu udělat unikátní mezi ženskými postavami.
image:Assets/Screenshots/char_design/npc_guards.png[]
- Vojenská jednotka, která má primárně za úkol bránit objekt. Řekl bych ale, že největší náplní posádek bylo udržovat ve městech pořádek. Spíše tedy takový ekvivalent policie. Typicky asi vyzbrojeni a placeni městem/vlastníkem města, jakožto reprezentace městských autorit. Mají tedy jen základní výzbroj a prvky pro snadnou identifikaci.
==== Tématické oblečení/výstroj
Helmice - “Klobouk” a Bascinet/”Šlap”:: - Co se týče boje na blízko, ochrana hlavy je pro každého absolutní prioritou. Tyto dva příklady co jsem použil jsou ikonické a zdá se, že i v historii oblíbené
Varkoč:: - Látkový přehoz jehož účelem je identifikace. V barvách, vzoru a znaky heraldiky šlechtice, do jehož družiny/posádky voják patří. Tedy něco jako fotbalový dres. Barevná kombinace ve hře je inspiována heraldikou historického rodu pánů z Lipé...
image:Assets/Screenshots/char_design/npc_townsmen.png[width="100%"]
- Obyvatelé města a přidruženého okolí. Kolem města by jistě byla řada hospodářských a zemědělských oblastí, což ve hře nijak neznázornůjeme. Jedná se tedy o různé vrstvy společnosti.
== Poznatky
- Výsledky jsou, řekl bych, dost stereotypní - důvodem byl hlavně asi nedostatek komunikace mezi mnou a lidmi pracujícími na příběhu. Při tvorbě jsem postavy znal jen podle jejich "povolání" (což nakonec i tak zůstalo) s minimálním nebo zatím neexistujícím backstory. Navíc je toto můj první větší grafický projekt, tak jsem se držel dost při zemi.