Skip to content
Snippets Groups Projects
Code owners
Assign users and groups as approvers for specific file changes. Learn more.
Character design - Nudle.adoc 6.26 KiB

Character Design - Nudle

  • Prostředí: Náš příběh se odehrává v dobách vrcholného středověku v neurčeném místě (v Evropě? …​) s přidáním úzce regulované magie (příběh → Magická Rada), ve které je většina populace nezasvěcena, kromě pověr a povídaček. Navenek je tedy svět podobný naší středověké historii.

  • Dal jsem si tedy za úkol ztvárnit postavy (oblečení, příslušenství) s historickou přesností v rámci možností…

  • Všechny modely jsou vytvořeny mnou pro tento školní projekt. Výjimkou je mesh lidské postavy, jehož základ jsem před nějakou dobou někde stáhnul a pro tento projekt ještě upravil a animoval.

  • Vzhledem k objemu práce a dalších předmětů jsem nechal otexturování většiny modelů až nakonec (což je spolu s osvětlením největším činitelem foto-realističnosti objektu) a modely jsou momentálně tedy tvořeny převážně pouze barevnými materiály. Proto obrázky postav vypadají tak “ošklivě”…​

Hlavní postavy

  • Postavy, pomocí kterých dokáže hráč získat informace, které mu pomohou/potřebuje v příběhu

  • Cílem je ztvárnit tyto hlavní postavy tak, aby ve hře vynikali (vodítko pro hráče: interakce s postavou vede k nějakému pokračování v příběhu/ději), ale stále zůstaly vzhledem a oblečením v rámci svého povolání a středověké společenské třídy.

  • U každé postavy je krátký popis s “tématem”, které postavu nějak definuje. Následuje sekce s historickým oblečením, které do tohoto “tématu” nějak zapadá nebo ho evokuje.

Hlavní postava - Detektiv "Ohař"

char main

  • Agent Magické Rady. Ohař - protože podobně jako lovecký pes, dokáže “vyčmuchat”-vysledovat magickou stopu. Moje interpretace je taková, že se jedná o staršího zkušeného agenta Rady, který má díky věku a zkušenostem vyvinutý smysl pro odhalení magie a stop jejího používání.

  • Vzhledem ke svému povolání (detektiv) často cestuje mezi místy podezření na “nelegální” použití magie a zkoumá, jestli je za incidentem někdo z populace ovládající magii.

  • Od středověkých autorit nezasvěcených do magie nemá žádnou podporu, na případy je tedy sám. To reflektuje jeho vzhled: Kvalitní, ale nevyzývavé oblečení, boty, čepice a plášť vhodné na cesty. Je tedy inkognito

  • Ačkoliv má “obyčejný” vzhled, ve hře by měl být snadno identifikovatelný podle unikátní čepice a pláště. Detaily o oblečení níže.

Tématické oblečení

Tunika

- Ekvivalent moderní mikiny/trička. Typicky vlněná nebo lněná. Nejčastější oblečení vrchního těla většiny společenských tříd. Tedy naprosto univerzální a nijak nevyniká.

Čepice

- Ve hře unikátní čepice inspirovaná čepicemi z ~18-19.století, které zase inspirovali postavy "Lovců čarodějnic" v médiích a třeba i ve fantasy světě Warhammeru. Primárním účelem je jednoznačná identifikace hlavní postavy. Co se týče účelu v herním světě, tématem postavy je časté cestování, na které se pokrývka hlavy jako tato určitě hodí.

Boty a plášť

- Další specifické oblečení, které odpovídá tématu cestování.

Žebrák

char beggar char beggar begging

  • Žebrák je jednou z herních postav, která může hráči pomoci při vyšetřování.

  • (přehnaná) Reprezentace středověké společenské “spodiny”.

  • Postava by narozdíl od ostatních postav měla v herním světě vyniknout právě nedostatkem a stavem oblečení a unikátní animací.

  • Na sobě má tedy jen to nejobyčejnější oblečení. Košili, pláťené "šortky" a čapku

Tématické oblečení

Čapka

- jedna z nejzákladnějších pokrývek hlavy. Jednoduchá lňená samostatná pokrývka hlavy nebo jako spodní vrstva pod jinými pokrývkami.

Kapitán (městské posádky)

char captain

  • Velitel posádky. Majetnější osoba vyššího společenského statusu, který ukazuje spořádaným vzhledem a zdobenou a kvalitní zbrojí.

  • Ve hře by měl být snadno identifikovatelný jako vrchní osoba posádky jeho vzhledem, zbrojí, unikátní zdobenou helmicí a pláštěm

  • další fluff

Výstroj

Zdobená helmice, zbroj

- znamení statusu a hlavní identifikační prvek postavy ve hře. Helmice je zdobená varianta historicky oblíbené helmy typu Bascinet.

Písař

char scribe

  • V minulosti, kdy byla mnohem větší část populace negramotná, byl písař/notář legitimní a profesionální práce.

  • Oděvem by byl písař nejspíše k nerozeznání od ostatních typických měštanů.

  • Filmy a seriály většinou ukazují středověké obyvatele jen jako pokryté jednobarevnými zablácenými cáry. Ve skutečnosti byly barvy velmi dostupné a levné.
    Ceny se odvíjely hlavně od množství a kvality látky. Pestrobarevné oblečení tedy nebylo vůbec vyjímkou

  • Z hlediska hry je postava identifikovatelná jako písař hlavně z lokace kde se nachází - v knihovně na radnici.

Kněz

char priest

-tbd

Hostinský

char innkeeper

-tbd

NPC

Posádka (stráže)

npc guards

  • Vojenská jednotka, která má primárně za úkol bránit objekt. Řekl bych ale, že největší náplní posádek bylo udržovat ve městech pořádek. Spíše tedy takový ekvivalent policie. Typicky asi vyzbrojeni a placeni městem/vlastníkem města, jakožto reprezentace městských autorit. Mají tedy jen základní výzbroj a prvky pro snadnou identifikaci.

Tématické oblečení/výstroj

Helmice - “Klobouk” a Bascinet/”Šlap”

- Co se týče boje na blízko, ochrana hlavy je pro každého absolutní prioritou. Tyto dva příklady co jsem použil jsou ikonické a zdá se, že i v historii oblíbené

Varkoč

- Látkový přehoz jehož účelem je identifikace. V barvách, vzoru a znaky heraldiky šlechtice, do jehož družiny/posádky voják patří. Tedy něco jako fotbalový dres.

tbd

…​ …​ …​ …​